Design­ledarskap

Hitta nya affärsmöjligheter och skapa en bättre kundupplevelse genom att lyfta er designförmåga.

Vi får design att funka i praktiken

Ett designdrivet arbetssätt hjälper oss att identifiera och lösa affärsutmaningar, minska risk och göra kloka investeringar. Det kan handla om att skapa framgångsrika produkter och tjänster, men också om att skapa en förändring i en organisation eller lösa en social utmaning i vårt samhälle.

Vi är erfarna designledare har lång erfarenhet inom kundcentrerad produkt- och affärsutveckling med djup kunskap inom både UX och tjänstedesign. Vi har gjort våra 10 000 timmar och får teorierna, mallarna och samarbetet att funka i verkligheten, oavsett organisation.

Behöver ni hjälp att lyfta er designförmåga till nästa nivå?
Vi hjälper er att gå från pixlar och peppiga post-it-övningar till att verkligen använda design för att skapa värde för både kunden och verksamheten.

A desk with a stack of books, hand-written papers, pens and a coffeecup. A background of printed travel photos

Vårt erbjudande

Vi ökar designförmågan och skapar verkligt framgångsrika produkter, tjänster och erbjudanden som både ökar kundlojalitet och skapar affärsvärde.

Det gör vi genom att:

  • Leda och utveckla team och organisation i roller som t.ex interims-chef, Design Director eller Head of Design.

  • Leda designarbete i roller som t.ex UX lead, Research lead eller Service Design lead.

  • Coacha designers och andra i organisationen för att utvecklas och öka samarbete.

  • Coacha och utveckla designchefer för att leverera i sin roll och kunna lyfta organisationen.

  • Sätta upp struktur, processer och bättre förutsättningar för design i organisationen (DesignOps).

  • Utbilda, föreläsa och hålla workshops inom modern produktutveckling, tjänstedesign, Design thinking, Business Design och DesignOps.

Vårt arbete skapar effekt

Framgångsrika tjänster genom kundcentrerad affärsutveckling

Effektiva arbetssätt genom beprövad designmetodik

Ökad kundnöjdhet genom användarcentrerad design

Idag är design en central förmåga hos många ledande företag och organisationer och många satsar stort.

Men det designarbetet som görs kommer ofta in alldeles för sent i processen och det är svårt att se kopplingen till organisationens mål.

Kanske känner ni igen er i att:

  • Designarbetet fokuserar mycket på användare och kund, men saknar koppling till affären och verksamhetens mål och strategi.

  • Ni har duktiga designers, men samarbetet inom designområdet och med andra kompetenser funkar inte riktigt.

  • Det görs bra research, men kundinsikter och kundresor tas inte tillvara i utvecklings- och strategiarbetet.

  • Arbetet med UX är fokuserat på detaljer i användargränssnitten, men mål och syfte i de viktigaste flödena är fortfarande oklara.

Design ska inte vara en kul paus i arbetet. Design ska skapa värde genom tydliga effekter och hållbara förflyttningar för individer och organisationer. Vi kan hjälpa er att ta nästa steg och lyfta er designförmåga.

Vanliga utmaningar

  • “Always design a thing by considering it in its next larger context – a chair in a room, a room in a house, a house in an environment, an environment in a city plan.“

    Eliel Saarinen

Från operativt till strategiskt

Vi hjälper våra kunder med design på alla nivåer – från UX-design i produktutvecklingen till insiktsdriven affärsstrategi för hela organisationen. Vi är stolta att ha arbetat med kunder inom både privat och offentlig sektor – från små bolag och kommuner till myndigheter och stora koncerner. 

DesignOps

Vi skapar rätt förutsättningar för att arbeta effektivt med design i er organisation och ser till att ni får förutsättningarna kring till exempel roller, bemanning, processer och förvaltning av kundinsikter på plats.

UX och Product Design

Vi kan modern produktutveckling och kan hjälpa er lyckas med Product Discovery, Continous Discovery och Lean UX samt få till det nödvändiga samarbetet mellan Design, Produkt och Tech.

Business Design och strategiutveckling

Vi tar arbetet med organisationens framtida erbjudande och långsiktiga strategi till nästa nivå. Vi anpassar oss till er unika situation och får arbetet att funka på riktigt - så att ni kan göra kloka prioriteringar och investeringar.

Tjänstedesign och CX

Vi har lång och gedigen erfarenhet inom tjänstedesign (Service Design) och Customer Experience (CX) och kan få ert arbete med insiktsdriven utveckling, kundresor och kundinsikter att skapa verklig affärsnytta.

Bild på Peter

Kontakta gärna Peter om du vill veta mer om vårt erbjudande inom design.