
Jenny har en lång erfarenhet inom design, research, verksamhets- och affärsutveckling. Hon har jobbat som konsult med uppdrag på stora och små företag och myndigheter i drygt 20 år.
Hon har ofta ledande roller för att införa kundcentrerade arbetssätt i verksamheter, på såväl operativ som taktisk och strategisk nivå. Hon har lång vana av att kombinera kvalitativa och kvantitativa metoder och designa metodupplägg för att nå tillförlitliga och användbara resultat för verksamhets- och affärsnytta. Jenny är ofta anlitad som mentor och coach inom designområdet och föreläser dessutom regelbundet inom user research, och effektstyrning på Linköpings universitet. Jenny har bra koll på begrepp som design thinking, tjänstedesign, agil utveckling, innovationsguiden, kundcentrering, OKR, KPI och mixed methods.
Jenny drivs av att bidra till positiva förändringar för människor, verksamheter och samhället Hon har de senaste åren
- varit research lead på SJ, där hon leder ett team med kvantitativa och kvalitativa researchers och ansvarar för researchstrategin för SJ:s långsiktiga designarbete
- varit mentor och coach inom tjänstedesign på Lidingö och Värmdö kommun
- ansvarat för research, utbildning och effekthemtagning i ett regeringsuppdrag med syfte att få ner långa sjukskrivningar med hjälp av AI och big data i primärvården
- Arbetet med en agil transformation och behovsfångst inför införande av nytt CRM-system på Ambea